måndag 28 april 2014

Kranvridarna av Karin Brunk Holmqvist

Spjutstorp sörjer sin nedlagda affär och att sista bussen stannar vid årsskiftet. Men ortsbefolkningen tänker inte ge upp, Spjutstorp ska finnas kvar på kartan. Vinklubben Kranvridarnas träffar är månadens höjdpunkt för några kvinnor i byn. Särskilt viktiga blir de för Edit när hennes bror Hjalmar plötsligt börjar ränna ute på nätterna samtidigt som grannen Greta beter sig allt märkligare 

Kopierat Adlibris

Jag kände att jag behövde läsa något lättsamt och enkelt och såg på en blogg att Brunk Holmqvist hade kommit ut med en bok som jag helt hade missat. Som vanligt blev jag inte besviken. Dessa härliga böcker fylld med rara och lite udda karaktärer som alltid hittar på något kul. Jag gillar det mycket. Just denna gav väl inte direkt upphov till några skrattanfall men tog upp sådant som många små orter på landsbygden är drabbade av. Allt kryddat av udda figurer. Gillar man läsning som är lite åt buskis-hållet så rekommenderar jag er att prova Karin Brunk Holmqvists böcker.

Betyg 3.5 av 5 

Detta var en bok som jag lånade på biblioteket i e-boksformat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar